Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Is er hier iemand die mij kan leren hoe ik kuikens kan seksen? Zou handig zijn Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Sandra Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Is er hier iemand die mij kan leren hoe ik kuikens kan seksen? Zou handig zijn Nou dat is per ras verschillend en best nog wel lastig. Welke rassen heb je? Quote groetjes Sandra
hansm Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Is heel moeilijk, ik heb begrepen dat je goed betaalde baan kan hebben waneer je dat goed kan.Vindt ook altijd beetje zielig als de haantjes dan gelijk afgemaakt worden omdat ze amper maar geleefd hebben Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 Wees maar niet bang Hans, dat doen wij niet. Het is alleen voor de verkoop als kuikentje. Dat ik wel met zekerheid kan zeggen dat het een hennetje is We hebben veel verschillende rassen. Voornamelijk Orpington groot. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Ik denk niet dat het seksen je gaat lukken dat is onwijs moelijk geloof ook dat ras er weinig mee te maken heeft hoor, het enigste wat je kunt overwegen is hen-garantie geven en dat een eventueel haantje mag omgeruild worden ik heb dat ook steeds bij mijn kippen gekregen, gelukkig niet nodig geweest maarja je kan je zomaar vergissen ook als ze een paar weken oud zijn. Quote Players only love you when they're playing.
Sandra Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Wellicht heb je hier iets aan? http://pluimvee.webklik.nl/page/het-sexen-van-kuikens je moet dus goed op de kleurslag van je kuikens letten. Ik weet alleen hoe ik barnevelders en welsumers zou kunnen sexen maar dat zijn typische raskenmerken waar je dan op moet letten. Quote groetjes Sandra
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 @Sandra: Thanks, maar ik wil ze echt op de 'fabriek' manier kunnen seksen. Dus er in knijpen en kijken of er wat uit floept of niet Ik kan al wel aardig zien wat een hen of een haan is als ze ouder zijn, de hennetjes zijn vaak het snelste met veertjes krijgen bij de vleugels, en ze hebben ook als eerste een staart. Maar ik zou het echt nog eerder willen kunnen. Ook bij de ganzen. Die hebben wij als kuiken gekocht (was gesekst door een professional ) en dan worden ze veel tammer.Met kippen hoeft dat niet per sé, maar ik zou ze wel als kuiken willen verkopen, mocht iemand daar vraag naar hebben. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Dan maar een kwestie van oefenen misschien, Jorieke?? Gewoon maar eens kijken en knijpen en kijken.. en dat er iets uitfloept?? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 Nou ja ik weet niet wat dat dan betekend, en of er überhaupt wel wat uitfloept Ook heb ik wel eens 'geknepen', maar durf niet hard en weet niet hoe hard Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Knijpen heeft echt geen zin, das zielig en onnodig geslachtsorganen bij vogels zitten inwendig in de cloaca en zijn gewoon niet zichtbaar bij vogels. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 Nou ja, ik heb wel eens een filmpje gezien (dirty jobs ) waarbij elk kuikentje 'geknepen' werd om te zien of het een haantje of een hennetje betrof... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Berti Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 goh nee? ooit een haan met BALLEN gezien dan??? hmm. als ik ooit kiekens wil weet ik dus bij wie ik zijn moet...eerst verhuizen... Quote
Sandra Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Fabrieks seksen gebeurt door middel van rietjes in de cloaca en dan de afstand meten maar dat is voor een leek niet te doen dan praat je over jaren lange ervaring. De site die ik je op gaf geeft onder andere het verschil in vleugels aan tussen een hen en een haan en ook het kleurverschil en is redelijk betrouwbaar. Quote groetjes Sandra
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 Tja, maar dat doe ik al wel Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jos Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Hans schrijft dat het geslachtsorgaan bij vogels niet te zien is omdat het in de cloaca zit. Daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Maar ik heb al twintig jaar zangvogels en daarbij kan je aan de vorm van de cloaca wel met redelijke zekerheid zeggen of het een man of pop is.Bij kippen heb ik geen idee. Mijn ervaring is dat dat per ras of zelfs per kip heel verschillend kan zijn. Er zijn kippen waarbij je pas als ze volwassen zijn met zekerheid kunt zeggen welk geslacht ze hebben, zeker als je van uiterlijke kenmerken uitgaat.Ik zou zeggen gun die beesten op zijn minst enkele maanden een onbekommerd scharrel-leven. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 Jos, als je mij een beetje volgt weet je dat hier alles zeker een jaar scharrelt. Haan of hen, geen verschil. Maar de verkoop op marktplaats van bijv. broedeitjes gaat aardig goed, en oudere kippen verkopen we ook. Zo kunnen wij weer voer kopen. Nu wil ik ook kuikens gaan verkopen, en moet ik weten wat ik mee geef. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jos Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Het was ook in zijn algemeenheid bedoelt Jorieke.Ik weet dat ze het bij jullie best naar hun zin hebben,en kan best begrijpen dat jij het zo snel mogelijk wil weten. Quote
Sandra Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Stel anders je vraag bij een Orpinton club, zei kunnen je vast vertellen hoe en wat? Heb ik ook gedaan bij de barnevelders en welsummers. Quote groetjes Sandra
hansm Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Ik vondt het een heel interesante link die je gaf Sandra, mischien niet zo van toepassing op Jorieke haar soort kuikens,maar wel mooie duidelijke voorbeelden.Ik dacht zo alle kuiken zijn hetzelfde en is voor leek niet zichtbaar maar de link geeft toch duidelijke voorbeelden ze zijn alleen heel specifiek op ras/kruising of kleurslag. @ Jos heb jij kanaries ? Quote Players only love you when they're playing.
jos Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Yep, niet meer zo enthousiast als vroeger toen kweekte ik witte kanaries.Ik denk dat ik er nog een stuk of twintig heb nou, alle kleuren.Daarnaast een putter, Mexicaanse mussen, rijstvogels, zebravink, kwartels, een Antwerpse baardkriel en coming up mijn Wijandotjes.Vandaar dat ik vandaag met een nieuwe voliere/ren ben begonnen in de tuin.Gelukkig met behulp van mijn zoon.Ik zal wat foto's maken van de voortgang en die op moestuinforum Jos 2011 zetten als het klaar is. Het zal wel een vrolijke boel worden als de kuikens er zijn (na de Pasen) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 maart 2011 Auteur Geplaatst: 27 maart 2011 Heb je veel last van roofdieren Jos? Hier valt het gelukkig mee, op een roofvogel of af en toe een vreemde uitgang van een ondergrondse gang (geen idee van wat voor een beest) na dan.Toen we hier kwamen wonen hebben we meteen een ren gebouwd, ook met gaas op de bodem (en dan weer een laag zand en gras zodat de kippen lekker kunnen zand-badderen.) Maar al gauw hadden we teveel kippen voor die ren, en bleek dat het hier lang niet zo gevaarlijk is als we dachten. De ren gaan we nu gebruiken voor de kwartels, die vliegen anders weg (als je ze los laat scharrelen). Wat voor een kwartels heb je Jos? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gast jack Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 kuikens sexen deed ik ieder jaar met de .brahma kuikens .en van een kennis ook andere soorten waaronder ook de Orpington groot. het gaat via het vleugel sexen als je een maal weet hoe zie je het gelijk ik heb dat geleert van iemand uit eindhoven .die zij me dat het in prinsipe bij elke kippen soort lukte Quote
Ludo Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Misschien een Japannertje inhuren ? Die kunnen dat vliegensvlug Quote
harmony Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 En dan met een zakJapanner berekenen of het inhuren uitkan en opweegt tegen de opbrengst vd verkoop vd kuikentjes Quote
Niekske Geplaatst: 14 april 2020 Geplaatst: 14 april 2020 Op 26-3-2011 om 17:47, Sandra zei: je moet dus goed op de kleurslag van je kuikens letten. Ik weet alleen hoe ik barnevelders en welsumers zou kunnen sexen maar dat zijn typische raskenmerken waar je dan op moet letten. Kun je mij vertellen hoe je dat doe bij een barnevelder kuiken?? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.