Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tip fundering serre verhoogde bak

Waaslander

Aanbevolen berichten

Ik heb een serre gekocht ondertussen al enkele maanden (die afgebroken stond) en fundering waren enkel plaatjes die gebarsten waren dus deze niet mee genomen . Maar toen was natuurlijk de vraag wat nu gebruiken als fundering ? Hier op het forum gezocht en vond mijn goesting niet echt of de bijgeleverde betonplaten en staken die langs een kant er buiten staken . En ik gaf de voorkeur aan beton i.p.v. hout qua duurzaamheid . Bij de bouwhandel hadden ze enkel staken die men gebruikt voor afsluitingen te plaatsen dus langs beiden kanten uitstaken dat een probleem gaf voor de schuifdeur . Dan maar aan de slag gegaan met vierkante buis die ik nog liggen had aluminium op elke hoek een in de grond geklopt en daar gegalvaniseerde recuperatie u profielen op gerevet (blindnieten ) en tussendoor nog staken geslagen met vrije ruimte 2 m zodat er juist een betonplaat van 2m tussen kon .

DSCN012222141410893098.JPG

Hoe een hoek er uit zag

DSCN012395151410893175.JPG

Het resultaat enkel daarna nog een iets breder u profiel horizontaal er boven geplaatst waar zere op gerevet word

Mij lijkt dit een mooie oplossing voor duurzame fundering van een serre of als verhoogde bak in kleinere versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat dit geen probleem zal zijn omdat de palen een 75 cm in de grond zitten en ik had nog een overschotje van de betonplaten liggen daarop gebaseerd voor grote u ijzer en natuurlijk wat ze verkochten bij het recuperatie ijzer . Maar nu bleken nieuwe platen net iets dikker dus gingen niet tussen de u ijzers er even met de slijpschijf moeten langslopen en dan voorzichtig er tussen geklopt en zoals ik schreef nog eens u ijzer er horizontaal over (niet op foto) dat ook vast gemaakt is aan de palen . Ik vermoed dat constructie sterk genoeg is om de vorst door te komen zonder schade .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...