Waaslander Geplaatst: 16 september 2014 Share Geplaatst: 16 september 2014 Ik heb een serre gekocht ondertussen al enkele maanden (die afgebroken stond) en fundering waren enkel plaatjes die gebarsten waren dus deze niet mee genomen . Maar toen was natuurlijk de vraag wat nu gebruiken als fundering ? Hier op het forum gezocht en vond mijn goesting niet echt of de bijgeleverde betonplaten en staken die langs een kant er buiten staken . En ik gaf de voorkeur aan beton i.p.v. hout qua duurzaamheid . Bij de bouwhandel hadden ze enkel staken die men gebruikt voor afsluitingen te plaatsen dus langs beiden kanten uitstaken dat een probleem gaf voor de schuifdeur . Dan maar aan de slag gegaan met vierkante buis die ik nog liggen had aluminium op elke hoek een in de grond geklopt en daar gegalvaniseerde recuperatie u profielen op gerevet (blindnieten ) en tussendoor nog staken geslagen met vrije ruimte 2 m zodat er juist een betonplaat van 2m tussen kon .Hoe een hoek er uit zagHet resultaat enkel daarna nog een iets breder u profiel horizontaal er boven geplaatst waar zere op gerevet word Mij lijkt dit een mooie oplossing voor duurzame fundering van een serre of als verhoogde bak in kleinere versie Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 16 september 2014 Share Geplaatst: 16 september 2014 Je hebt een mooie en interessante oplossing voor je fundering bedacht Waaslander maar ben je niet bang dat die betonplaten kunnen opvriezen met een hoop narigheid voor je kas tot gevolg ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Waaslander Geplaatst: 16 september 2014 Auteur Share Geplaatst: 16 september 2014 Ik vermoed dat dit geen probleem zal zijn omdat de palen een 75 cm in de grond zitten en ik had nog een overschotje van de betonplaten liggen daarop gebaseerd voor grote u ijzer en natuurlijk wat ze verkochten bij het recuperatie ijzer . Maar nu bleken nieuwe platen net iets dikker dus gingen niet tussen de u ijzers er even met de slijpschijf moeten langslopen en dan voorzichtig er tussen geklopt en zoals ik schreef nog eens u ijzer er horizontaal over (niet op foto) dat ook vast gemaakt is aan de palen . Ik vermoed dat constructie sterk genoeg is om de vorst door te komen zonder schade . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.