Kibas Geplaatst: 26 augustus 2017 Share Geplaatst: 26 augustus 2017 (aangepast) Meer info volgt. Ik heb te geef:- Stekjes van de kransworsies (kamerplant, te gebruiken als thee, zegt vreeken). - Tientallen zaden van (al dan niet bijzondere) groenteplanten, kruiden en bloemen. Kijk even bij de lijst van een jaar geleden, dan kijk ik voor je of ik die zaden nog heb: post322572.html?hilit=Ruillijst%20Kibas%20mtfd%20okt%202017#p322572 Ik zoek de volgende stekjes:Kaki ‘Amerikaanse Permisson / Permisoen’ ( bij voorkeur 2x ivm bestuiving)Mirte, Chileense witte (Luma chequen) Of Luma apiculata.ShallonfruitZoethout (Glycyrrhiza glabra) PassiebloemSintjanskruidHibiscus die als thee gebruikt wordtHeiligenbloem En ik zoek zaden (of nog mooier stekjes of planten) van:Akebia (Akebia quinata), graag 2 genetisch verschillende soorten ivm vruchtzetting.Bahamathee (Nashia inaguensis)Berglook (Allium carinatum)Boslook (Allium paradoxum var. Normale)Chinese yam (Dioscorea batatas)DaslookKraailook Allium vinealeEchte kruisdistel (Eryngium campestre, Eng: Field Eryngo, Sea Holly) oftewel veldmannentrouwLulo 'Naranjilla' (Solanum quitoense)Madeira vineMaggiboom, Chinese (Toona sinensis)Mierikstruik oftwel mierikswortelboom of drumstickboom (Moringa oleifera) - stekjeMoeslook (Allium oleraceum)Muisjeslook of kantig look (Allium angulosum)Mukuna Wenna 'Purple Threadleaf' (Alternanthera sessilis)Okinawa spinazie (Gynura bicolor)Pandan of schroefpalm (pandanus amaryllifolius)Petéboom oftewel Petai, Pete, Satho(Parkia speciosa)Rode chinese koolSpitskool, rode, zaad en als het kan ook 2 plantjesSpitskool, wintersoort, bv Excel F1 en Prospera F1/Duncan F1, zaad.UllucoVerjongingskruid (Boerhavia diffusa).Vlam Van De Vlakte (Bauhinia galpinii)Walstro / kruisbladWilde Aardappel (Thladiantha dubia).Wilde knoflook (Allium longicuspis)Winterdoperwten (bijvoorbeeld 'Early Onward', 'Voorlopers' / 'Feltham First', 'Meteor', 'Dulce Provence' en 'Pilot')Winterraap oftewel aveelzaad (is een varieteit meiraap/knolraap die winterhard is)WInterkoning savooiekoolIJsbergsla, vroeg soort, bv Gondor, Kindu, Kuala, Webbs wonderful of Hivert de Tremont. Of de iets latere Fortunas of Saladin/Salinas. Graag zaad dit jaar gekocht ivm houdbaarheid. En alle bijzondere groentezaden die ik nog niet heb. Ik ruil met:Wortel: ik geef erbette en meloen minnesota midget zaden. Ik krijg akebia quinata stekjeAppelvrouw: ik geef citroenkomkommer zaden. (Ik krijg: st janskruid?)Jorieke: ik geef: .... Ik krijg: veldmannentrouw. 20 september 2017 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wortel Geplaatst: 26 augustus 2017 Share Geplaatst: 26 augustus 2017 Ik heb wel een stek van de Akebia voor je. Ik zou graag de Erbette en de Minnesota midget willen als je daan nog van over hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 26 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 26 augustus 2017 Fijn! Welke kleur is het? Want dan neem ik er een andere kleur bij om te zorgen dat er vruchten komen. Of heb je twee kleuren? Ik heb nog 4 zaden minnesota midget, die mag je hebben. Echter, houdbaar tot dit jaar. Ik kan de kiemkracht niet garanderen. Ik heb ook erbette voor je, ik heb er voldoende van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wortel Geplaatst: 26 augustus 2017 Share Geplaatst: 26 augustus 2017 Ik heb een paarse, helaas maar 1 plant. Ik zou er ook graag een 2e bij hebben Wil de meloen graag proberen, dankjewel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 27 augustus 2017 Share Geplaatst: 27 augustus 2017 (aangepast) Ging dat stekken makkelijk van die Akebia, Wortel? Als je denkt dat het nu nog kan lukken wil ik wel voor jullie beiden een poging wagen, want naast de paarse vijfbladige heb ik ook de witte vijfbladige en de driebladige. Elk kan elkaar bestuiven is het verhaal. 28 augustus 2017 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 27 augustus 2017 Share Geplaatst: 27 augustus 2017 Is de Chileense mirte goed aangeslagen Kibas? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 27 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 27 augustus 2017 Ja, hij groeit goed. Althans, als je die bedoelt die ik gekregen heb. Ik dacht dat ik Ugni molinae ‘Ka-Pow’ had gekregen. Is dat hetzelfde als chileense mirte? Ik had mijn verlanglijstje overgenomen van vorig jaar en moest nog uitzoeken welke mirte ik van je gekregen had (andere naam dan die bij mij bekend was, de ka-pow)Het rare is alleen dat hij geen vruchten geeft dit jaar. En ik kan me geen bloemen herinneren, maar misschien heb ik die gemist. Enig idee waarom? Kruisbestuiving nodig? De vruchten waren trouwens vorig jaar verrukkelijk! Ik heb er van genoten. Ik kan geen aardbeien hebben wegens allergie, maar deze vruchten zijn nog veel lekkerder dan aardbeien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 28 augustus 2017 Share Geplaatst: 28 augustus 2017 Ja ik bedoel de Ugni Molinea "Ka-Pow". Vreeken noemt hem Chileense mirte maar er zijn nog 6 andere namen in omloop. Jammer dat ie niet draagt dit jaar, hoewel de vruchten pas in september/oktober oogstbaar zijn. Over de noodzaak van kruisbestuiving weet ik niets. Omdat ik zelf nu nog 2 exemplaren heb (en wat stekjes) heb ik geen problemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wortel Geplaatst: 28 augustus 2017 Share Geplaatst: 28 augustus 2017 Mijn akebia stekt zich zelf door uitlopers over de grond. Omdat hij achter planten tegen de schutting groeit kan hij redelijk zijn gang gaan. Dus meer aflegger dan stek.Een witte erbij zou super tof zijn!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 28 augustus 2017 Share Geplaatst: 28 augustus 2017 Mijn Akebia's groeien in een klein plantgat tussen de stoeptegels... geen kans op spontane afleggers...... Maar wanneer ik mijn portefeuille ga zoeken op de tuin, zal ik er even naar kijken. Akebia Quinata 'Alba' is wel de grootste en oudste van de drie dus wie weet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 28 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 28 augustus 2017 Zou heel leuk zijn Goldfish! (Ik bedoel anders gekleurde akebia) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 2 september 2017 Share Geplaatst: 2 september 2017 Kibas, Een van de mijn twee ge-ente Kaki's (Chocolatino) heeft de winter niet overleefd. De onderstam echter wel want die loopt weer uit. Ik heb er geen bestemming voor en ik heb geen idee of het gaat om een onderstam van de Amerikaanse Persimoen (dat zou het meest logische zijn omdat die winterharder zijn) of een Kaki zaailing. Interesse eventueel ? Garantie tot aan de deur.. Hoef er niks voor terug. Vincent Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 9 september 2017 Auteur Share Geplaatst: 9 september 2017 Leuk, dat wil ik wel proberen. Ik zie wel wat het wordt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2017 Share Geplaatst: 18 september 2017 Hier komt weer veldmannentrouw op Kibas, kan ik je daar nog weer blij mee maken? Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 18 september 2017 Auteur Share Geplaatst: 18 september 2017 Zeker, fijn!!! Ik had dit in jouw topic geplaatst, maar geen antwoord tot nu toe op gekregen. Ik vermoed dat je het over het hoofd hebt gezien:"Ik zou graag sint janskruid plantjes van je hebben. En heb je nog jonge schorseneerplantjes voor me? En een tijmplantje is fijn, de mijne is dood gegaan vorig jaar vanwege het blank staan van mijn tuin.Ik heb denk ik nog wel wat zaden van de golden midget voor je heb, maar kan het nog niet beloven, ik moet even zoeken." Wat zal ik voor je meenemen naast de eventuele golden midget? Heb je al zout en suiker genoeg? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudy Geplaatst: 11 oktober 2017 Share Geplaatst: 11 oktober 2017 Beste Kibas, Ik heb wel interesse in het volgende, alleen je hebt al zoveel dat ik me afvraag of ik wat met je kan ruilen:- Boon, stok* Cobra, een zwartzadige lange malse stokboon E 2018- Boerenkool# Scarlet, paarse boerenkool P 2016- Spruitkool # Rubine: rode spruitjes.- Kousenband Italia dell’Occhio E 2017: zwarteoogboontjes?? In jong stadium als kouseband te eten?- Broccoli*# nine star perennial (geelwitte broccoli) E 2018 Wat heb ik, check graag mijn ruilijstje IK hoor wel of we kunne ruilen, anders blok chocolade?? Groetjes Claudia Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 11 oktober 2017 Share Geplaatst: 11 oktober 2017 Oh ik zie dat ik nu hier ook niet heb gereageerd? Nou ja, ik heb tijm en sint Janskruid en veldmannentrouw (nu weinig van te zien, wel weer een groeipuntje boven de grond uit) en een aantal schorseneren. Ik verwacht dat er komend voorjaar meer opkomen De Golden midget heb ik ondertussen gekocht bij Denieuwetuin.be (samen met alle andere bestellers voor de MTFD) dus die heb ik niet meer nodig. Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudy Geplaatst: 11 oktober 2017 Share Geplaatst: 11 oktober 2017 beste Kibas, Heb nog een klein zakje daslook (9 zaden). Heb ook een beperkt aantal zaden 10 van een erg lekkere rode spitskooltype vysoke.Heb verder nog veel interesse in slangenlook en chinsese kool scarlet F1 groetjes Claudia Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 13 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst: 13 oktober 2017 Beste allemaal Mijn man gaat naar het buitenland voor 10 dagen en heeft de auto mee. Die kan me nu dus opeens niet meer brengen. Ik heb helaas geen lift naar de mtfd gevonden en ook niet iemand die spullen voor mij mee terug kan nemen (spullen heen zou nog vervangen kunnen worden door opsturen via de post, omdat het allemaal zaden zijn, maar ik krijg een paar plantjes in ruil terug en dat gaat niet via de post). De ruilen gaan dus helaas niet door. Een deel kan misschien wachten tot de mtfd in het voorjaar en ik zal eens kijken waar ieder woont om te zien of we daar in de buurt een keer langs komen. Jammer, maar het is nu eenmaal zoals het is. Ik wens ieder een hele leuke dag zondag toe! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nat74 Geplaatst: 14 oktober 2017 Share Geplaatst: 14 oktober 2017 Hoi, mocht je het nog op tijd zien... je kunt met mij meerijden. Ik rij vanuit Tilburg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 14 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst: 14 oktober 2017 Oh wat jammer dat ik niet in de toekomst kan kijken en eerder wist dat ik mee zou kunnen rijden. Ik heb de ziekte van lyme en ben snel moe (o.a.). Als ik had geweten dat ik mee kon rijden, had ik vandaag de hele dag gerust, om het mbt morgen vol te kunnen houden. Maar ik ben vandaag naar een winkelcentrum geweest met de scootmobiel en kan nu morgen niet meer komen. Maar wel heel lief van je, dank je! Ik stuur je even een pb nu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 14 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst: 14 oktober 2017 Nat74 wil de plantjes voor me mee terug nemen en bij me afleveren. Zo lief! De paar ruilen die ik heb, kunnen toch doorgaan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.