LucV Geplaatst: 6 maart 2011 Share Geplaatst: 6 maart 2011 Het gepatenteerde Rootrainer systeem dwingt de wortels naar beneden te groeien (in plaats van spiraalvormig) waardoor de planten zich na het uitplanten beter en sneller ontwikkelen. De open te vouwen zaaibakjes maken het uitplanten bijzonder eenvoudig. De kans dat de plant hierbij beschadigt, is zeer gering. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 6 maart 2011 Share Geplaatst: 6 maart 2011 Wat apart nooit gezien of gehoord, werkt het in praktijk ook goed? Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LucV Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 6 maart 2011 Vooral in Engeland gebruiken heel veel mensen deze dingen (naar ik mag geloven uit het magazine Grow Your Own), hier nog niet echt bekend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 6 maart 2011 Share Geplaatst: 6 maart 2011 Het ziet er ook wel slim uit en voor de planten die slecht tegen wortel schade kunnen ideaal.Is het de bedoeling in de roottrainer te zaaien of erin te verspenen ? Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aardbeijim Geplaatst: 6 maart 2011 Share Geplaatst: 6 maart 2011 Ik heb deze ook ze zitten in een plastic bakje en daar zitten er rond de 10 van die dingen in.Ik gebruik ze om te stekken want deze planten zijn nog al gevoelig voor wortelbeschadiging.Mijn papa gebruikte ze om palmen in te zaaien. Ze zijn om in te zaaien. Daar zou je eigenlijk heel goed prei in kunnen zaaien he? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 6 maart 2011 Share Geplaatst: 6 maart 2011 Heel interessant zo'n roottrainer. Het principe is simpel maar je moet maar op het idee komen ! Lijkt me wat de tuin betreft vooral ideaal voor planten die je in het voorjaar wat langer in een pot moet laten zitten voor je ze buiten kunt uitplanten . Ik denk bijvoorbeeld aan tomaten die na in zo'n roottrainer gegroeid te zijn in de vollegrond veel effectiever voor verdere beworteling kunnen zorgen dan een plant die in een gewone pot staat en dan een soort compact wortelkluwen gaat vormen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 6 maart 2011 Share Geplaatst: 6 maart 2011 iedereen heeft een andere pot of iets maar het belangrijkste is gewoon dat de plant door groeit .en als dat zo is groeit alles zelf op steen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 6 maart 2011 Share Geplaatst: 6 maart 2011 Tuurlijk , maar het blijft een mooie uitvinding en effectiever dan een gewone pot lijkt me. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 6 maart 2011 Share Geplaatst: 6 maart 2011 natuurlijk maar maakt het gewoon weer duurder .wij hollanders zijn zuinig Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LucV Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 6 maart 2011 Ik heb er helaas geen ervaring mee, het kwam ter sprake in het seizoenstopic van Nicolette dus ik heb er even een apart topic van gemaakt om te antwoorden op de vraag van Hans. Wat mij vooral handig lijkt aan dit systeem is dat je de potjes open kunt klappen en zo de plantjes er uit kunt halen. In principe kan het ook wel in een potmaat die dezelfde verhouding heeft (bestaan die wel in dit formaat?) maar dan is het weer moeilijker om het plantje of het potje heel te houden Ik blijf nog even werken met de standaard potjes, de voorraad is nog te groot. Edit: nu ik het bericht van Frans lees snap ik het systeem wat beter, in normale potten worden inderdaad in elkaar groeiende wortelkluwen gevormd terwijl dat in de roottrainer in beginsel minder zou moeten zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RickT Geplaatst: 7 maart 2011 Share Geplaatst: 7 maart 2011 Leuk systeem Hier o.a. te koop via internet http://www.leplantage.nl/Hulpmidellen/Potten Wel beetje prijzig Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 8 maart 2011 Share Geplaatst: 8 maart 2011 Ik vind ze ideaal. Ze zijn her te gebruiken dus ze gaan lang mee. Ik kweek er van alles in. Vooral erwten en bonen doen het er heel goed in. Planten makkelijk uit en de oogst was dan ook weer overvloedig dit jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 24 mei 2011 Share Geplaatst: 24 mei 2011 En nu heb ik er snijbonen, sperzibonen, berlotti bonen en asperguspea in voor gezaait. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.