Ga naar inhoud

Roetdauw op perzikblad

normanmichiels

Aanbevolen berichten

Durf het niet heel stellig te zeggen, maar toch eigenlijk is het meestal andersom. Sterroetdauw verschijnt doordát er plakkerige bladeren zijn ( ik spuit echt nooooit meer cola op mijn rozen tegen de luizen )

Heb zelf een perzik staan. plakkerige zooi. Weet je heel zeker dat je geen luizen hebt / had ?? Vooral had dan misschien. De plakkerige zooi is dé hechtplaats voor de schimmel. Kan best een paar weken terug zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige rassen perzik kunnen enorm veel zoetstof afscheiden met hun extrafloreale nectarien. deze zitten aan de onderkant bladrand, zeg maar waar het steeltje over gaat in het blad. ik heb het vooral op sommige binnen perziken. er zijn ook rassen zonder deze klieren. je ziet ook heel vaak mieren komen snoepen. en als de regen het er niet tijdig afspoelt.....

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf ga bij het begieten er af en toe met de broes overheen. verder gewoon niets doen. is niet schadelijk. als alle bladeren zwart worden is het een ander verhaal natuurlijk. maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. dus gewoon af en toe de broes eroverheen. is ook prettig voor de perzikboom. meestal heb je in de kas veel te droge lucht. en perziken houden daar niet zo van.lokt spint uit. abrikozen kunnen daar veel beter tegen, die hebben juist een hekel aan te vochtige lucht.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...