dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Wat zeggen jullie over deze? Kopen of niet? Wil binnenkort mijn bestelling plaatsen en vond deze wel erg goedkoop, maar weet niet of dit soort dingetjes ook handig werken? Alvast bedankt Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 werkt niet .of de grond is te droog of te nat .zonde van het geld Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 maart 2011 ja dat dacht ik dus ook.. blokje aarde is leuk maar logisch gezien valt dat ook redelijk snel uitelkaar.. of zal het dan helpen als je het dan veel harder aandrukt?? Twijfel daar dus aan.. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Ik had er zelf een gemaakt en redelijk snel weer aan de kant gegooid, je moet de aarde zo vast aandrukken om mooie potjes te krijgen dat er (volgens mij) nooit geen jong worteltje doorkomt. Ik gebruik nu de WC rol methode wat me goed bevalt, je kunt de grond vrij los erin doen en bijwateren gaat ook goed, 6 rolletjes in een nasi bakkie.rechts de potjes, links onder de rolletjesna 4 weken....weet niet of de schimmel kwaad kan? Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 maart 2011 Schimmel denk ik niet, want de schimmel komt op het rolletje af, niet op het plantje..?? Maarja, dan blijf ik denk inderdaad maar de wc-rol/plastic bekertjes volgen! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Voor 2,95 kan je het altijd proberen toch ? Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 maart 2011 ja dat dacht ik dus ook,Nu of nooit ga niet later nog eens verzendkosten betalen voor alleen dat dingetje. Misschien is het voor de snelle dingetjes als sla etc. handig, maar voor langdurige dingen denk sowieso niet? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Koert Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Hier staan al wat bevindingen betreft perspotjes maken;potgrond-compost-t427.html?hilit=perspotjes Quote Even a broken clock is right twice a day Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 maart 2011 hmm, zie daar ook weer de zaai tray's, denk dat ik daar juist langzaam mee ga stoppen.. Steeds de plantjes er uithalen etc.. is een perspotje toch sneller.. Ik ga er denk maar gewoon een bestellen voor die 3 euro, is uitproberen. Zal wel is kijken hoe ik zorg dat het vochtig blijft,. Misschien nog extra zand/papier er onder die je ook vochtig houd? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Ik kan herinneren dat nicoline (?) in het topic wat koert aanhaalt de tip gaf de blokjes in een klein laagje water te zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 maart 2011 Jup.. Maar zou denken dat het dan TE vochtig is waardoor je plantje etc. misschien weer kan dood gaan? Zou ik denken Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 dat werkt goed een laagje water in het nassiebakkie Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 maart 2011 achja, ben benieuwd.. denk hem dan rond 15 april binnen te hebben.. (zal dus sowieso vooral voor sla etc zijn.. geen idee wat er nog te zaaien is rond 15 april , grootste deel zal dan denk al gezaaid zijn, misschien perfecte timing want dan zijn al me potjes op ) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
remco Geplaatst: 24 maart 2011 Share Geplaatst: 24 maart 2011 Dat pottenpersje werkt prima heb er gister weer een dikke 150 blokjes mee geperst en werkt prima,je moet alleen zorgen dat je aarde nat genoeg is en dat je de aarde goed aan duwt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 24 maart 2011 Share Geplaatst: 24 maart 2011 dat ziet er goed uit Remco ! Ik zit nu al met ruimtegebrek en dit werkt mooi ruimtebesparend Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 24 maart 2011 Mooi! ik ga hem dus sowieso gewoon bestellen, toevallig heb ik volgens mij die bakken die jij daar hebt ook, tenminste ik heb een aantal zwarte bakken waar ooit kip-saté & bami en weet ik veel wat in zat, redelijk grote bakken aangezien dat van de groot handel kwam , erg handig Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
composteerder Geplaatst: 22 januari 2012 Share Geplaatst: 22 januari 2012 Ja het gaat mij net zo,, ik berg ook allerlei soorten bakken en bakjes op,,,altijd handig,,,,,wat die perspottejes betreft,, ik had nog een kapotte boormachine liggen,, en een 2e boorstander,, hier maakte ik een perspotten apparaat van,, maar gebruik ook wc rollen, of keuken rollen,, heb daarvoor een hand persje bij gemaakt ( rood omsingeld op de foto ),, ach is wel handig jah,, dit wou ik even kwijt,,, leuke tijd allen om deze geweldige side Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
composteerder Geplaatst: 22 januari 2012 Share Geplaatst: 22 januari 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 22 januari 2012 Share Geplaatst: 22 januari 2012 Remco wat was de samenstelling van de grond die je hebt gebruikt.En waar was dat ding voor 2.95 te koop.Heb er hier wel 1 van metaal gemaakt door mijn zoon, maakt 4 potjes tegelijk, maar 1 is ook wel handig Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
natvantos Geplaatst: 22 januari 2012 Share Geplaatst: 22 januari 2012 Remco wat was de samenstelling van de grond die je hebt gebruikt.En waar was dat ding voor 2.95 te koop.Heb er hier wel 1 van metaal gemaakt door mijn zoon, maakt 4 potjes tegelijk, maar 1 is ook wel handig Ik heb er ook zo één heb mijn gehaald in de gamma rond juni vorig jaar. Had maar een probleem zaadjes kwamen niet uit op een paar zaadjes na!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 22 januari 2012 Share Geplaatst: 22 januari 2012 ik gebruik dus de roottrainers daarvoor. Maar het hier wel serieus naar gekeken. Af en toe twijfel ik nog want ik zie wel mensen op de moestuin die het gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tnauta Geplaatst: 23 januari 2012 Share Geplaatst: 23 januari 2012 Remco wat was de samenstelling van de grond die je hebt gebruikt.En waar was dat ding voor 2.95 te koop.Heb er hier wel 1 van metaal gemaakt door mijn zoon, maakt 4 potjes tegelijk, maar 1 is ook wel handig Ik had het internet ook al eens afgezocht en hier kon ik hem alleen vinden. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 25 januari 2012 Share Geplaatst: 25 januari 2012 zo'n zaak tray werkt zolang je maar zorgt dat ze in een laagje water staan. Daarom ben ik over gegaan op de roottrainers vond ik makkelijker met water geven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 5 februari 2014 Share Geplaatst: 5 februari 2014 De gele perspotjes maken bevalt mij goed.Met pepers/paprika's/pompoenen/sla enz Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fluitjeskruid Geplaatst: 2 maart 2014 Share Geplaatst: 2 maart 2014 @ TheaIk heb ook een enorme voorraad (± 150)perspotjes gemaakt. (leuk werk overigens)Zaai je direct in de perspotjes of verspeen je je zaailingen in de perspotjes? Ik vind het wel jammer dat er op internet zo weinig over perspotjes te vinden is. Ik heb trouwens al mijn potjes gemaakt van tuinaarde met 1/5e deel zand, geloof dat het met potgrond moet maar dat kon ik biologisch niet krijgen.Benieuwd of alles nog op komt, ik heb er in gezaaid. Quote Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.