Sandyhondel Geplaatst: 12 juli 2016 Share Geplaatst: 12 juli 2016 Hallo allemaal Ik heb een vraagje ik ben helemaal nieuw in de moestuin en kan wpme er goed in vinden en krijger ook rust van maar op moment niet want de paprika planten krijgen allemaal zwarte vlekken op het blad. Iemand enig idee hoe dat kan en wat ik er aan kan doen Gr sNdy Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 12 juli 2016 Share Geplaatst: 12 juli 2016 Heb je misschien een foto? Sommige paprikasoorten krijgen zwarte vlekjes in bijv. de oksels bij de stam en takjes en die horen daar. Maar vlekken op het blad zal niet horen... Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sandyhondel Geplaatst: 12 juli 2016 Auteur Share Geplaatst: 12 juli 2016 Ik heb er 3 planten vol mee zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oscardevos Geplaatst: 13 juli 2016 Share Geplaatst: 13 juli 2016 Ziet er niet gezond uit. Het is moeilijk om een inschatting te maken, du wat extra info is handig: Ik zie veel glimmende vlekjes en rechtsboven een gebobbeld blad en ik vermoed dat de paprika last heeft van luizen. Is dat zo? Plakken de bladeren?Krijgt de paprika wel genoeg zon? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 13 juli 2016 Share Geplaatst: 13 juli 2016 Hoeveel planten staan er in die pot/bak en hoe groot is die? Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
svvoorden Geplaatst: 13 juli 2016 Share Geplaatst: 13 juli 2016 Ze zien er niet erg gezond uit en ik neem aan dat ze buiten staan? Het lijkt wel een soort aanslag doordat ze contant vochtig zijn. Luizen kan ook maar meestal zitten die bovenin je planten waar deze knoppen en blaadjes aanmaakt, die vinden ze het lekkerst. Het kan zijn dat ze het niet prettig vinden omdat het de laatste weken nogal koud en nat is maar of ze daar zwart/bruin van worden. Wel is het zo dat de planten vatbaarder zijn voor beestjes en ziekten doordat ze het huidige weer niet fijn vinden. Zijn dit de onderste bladeren of is het bovenin ook zo. De onderste bladeren kun je weg knippen en dan maakt de plant wel weer nieuwe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sandyhondel Geplaatst: 13 juli 2016 Auteur Share Geplaatst: 13 juli 2016 De plantjes staan met zun 2e in een bak van 60 bij 60 ze staan overdag een halve dag in de volle zon en ze krijgen s morgens van mij altijd water De bladeren zijn glimmend omdat ik gisteravond in de regen een foto heb gemaakt vandaar De bladeren plakken ook niet!Daarom snap ik er ook niks van Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 13 juli 2016 Share Geplaatst: 13 juli 2016 Elke ochtend water is niet echt nodig, zeker niet nu het af en toe regent. Zitten er wel gaten onderin de bak? Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sandyhondel Geplaatst: 13 juli 2016 Auteur Share Geplaatst: 13 juli 2016 Oké goed om te weten Ja onder in de bak zitten gaten Ik haddd wel iets gehoord over een blad ziekte die ook voorkomt bij perenbomen maar ik kon er nou niet echt duidelijk uithalen of dit dat ook is Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.