Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Onkruid tussen staptegels voorkomen met worteldoek


Jorg

Aanbevolen berichten

Om onkruid tussen de stap tegels te voorkomen heb ik dit jaar voor het eerst worteldoek onder de tegels gelegd.

 

img043521691375028565.JPG

 

Werkt perfect. Handig voor wie net als mij niet genoeg tegels heeft en/of flexibel en snel de bedden wil wisselen en daardoor geen ander materiaal kan gebruiken (bij mij elk jaar ivm wisselteelt groter aardappelveld).

 

Worteldoek op lengte gekocht en in banen gesmolten met een soldeerbout.

 

p.s.: de houtjes op de foto zijn afkomstig uit de compost, volgende keer moet ik die beter zeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: hoe lang ligt dit er al zo?

Ik vind het een interessant idee, omdat ik altijd veel onkruid (straatgras) op de paden heb. Ik neem aan dat je het worteldoek groter hebt afgeknipt, dubbel hebt gevouwen en met de soldeerbout hebt vast gesmolten.

Ik zou graag nog een foto van deze situatie over bv. een jaar. Hoe houdt dit het.

 

En die houtjes in de compost: je hebt zonet bewezen dat zeven helemaal niet nodig is. Je harkt het in de herfst bij elkaar en het kan terug in een andere compostbak.

Ik zeef mijn compost ook nooit. Ik heb er trouwens niet zoveel onvoldoende verteerde houtjes inzitten, omdat ik wat anders composteer. Ik spit het trouwens veelal onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, helemaal vergeten er bij te zetten. De banen worteldoek zijn 35-40 cm breed. Ze zijn alleen met een soldeerbout gesneden (gesmolten) om rafelen te voorkomen. Pas bij het leggen van de bannen zijn de randjes omgevouwen zodat ze net zo breed als de tegels zijn (30 cm). Ze zijn dus niet omgevouwen vast gesmolten, wat overigens wel prima kan.

 

Ze liggen er nu sinds maart, ik ga er van uit dat ze wel enkele jaartjes mee gaan (tenzij ze gaan rafelen). Worteldoek komt van een (tuinbouw) handelsonderneming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...