Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe dit onkruid wegkrijgen?

Aanbevolen berichten

De 1e foto : Japanse knoop. Google maar en horror !

de 2e is klaverzuring. Lijkt onschuldig en lief plantje met bloemetje. Is het ook wel, als je het héél weinig hebt. Maar voelt het zich thuis en doe je niks, dan kan het héél vervelend worden. Maakt snel en veel zaad, bloeit heel snel en heeft oppervlakkig ondergronds hele sterke dunne uitlopers. Moeilijk weg te halen, écht weg te halen. Maar is te doen. Herhaald weghalen dus en blijven herhalen. Laat je niet bedotten door dat lieve bloempje.

De 3e zijn pispotten. Ook een horror. Zéér moeilijk helemaal weg te halen. Herhaald en herhaald weghalen. NIET in bloei laten komen, dan ben je veels te ver heen. Eerder weghalen, best wanneer het zo'n 20 cm hoog staat in april/mei. De plant staat dan op de kracht van de wortels, de wortelstokken onder de grond. Pas daarna gaat de plant zeg maar zich vérder ontwikkelen ( verlengen wortelstok ) en dan ben je verder van huis. Dus wegplukken en dat blijven doen.

Nogmaals : bijna ondoenlijk ,maar is te doen. Zeer consequent weghalen steeds weer ( plant uitputten ) Kwestie van jaren helaas.

Die japanse knoop is eigenlijk hetzelfde verhaal. Het best maaien. Kan dat niet ? : weghalen , weghalen , weghalen. Steeds weer. Maar meestal wint deze het van je.

Tóch : van vrijwel álle horror onkruiden kan gezegd worden : zonder bovengrond groen kan de plant niet overleven: weghalen en herhalen dus. Lang , zéér lang herhalen bij een aantal.

1 voordeel : je hebt geen 'paardenstaarten' op je tuin kennelijk ( nóg zo'n horror ding ) ..... en wat dacht je van zevenblad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld : Knolcyperus ?

Ook horror maar komt dat bij jullie op zandgrond voor ? Arme jullie.

ja ik bedoel Knolcyperus

het is oorspronkelijk van Nederland gekomen maar is met het drijfmest mee gekomen het staat hier vooral op de akkers van iemand die dat veld heeft gehad

ervaring komt met de jaren

voor de indeling

https://youtu.be/RktVFToVjqg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier op het complex (zandgrond) ontzettende last van panen. Geen idee hoe dat in normaal Nederlands heet, krijg het niet gegoogled! Lang taai gras met lange 'lopende' wortelstelsels.

In mijn vorige tuin hadden we paardenstaarten, om helemaal knettergek van te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel Willy de winnaar voor het vertalen(ik ben ook maar een Amsterdammer ). En nu we weten dat panen kweek is zou ik zeggen gebruik de Google aangepast zoeken optie rechts boven eens en je zal veel topic's gaan vinden wat je er tegen kan doen

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier op het complex (zandgrond) ontzettende last van panen. Geen idee hoe dat in normaal Nederlands heet, krijg het niet gegoogled! Lang taai gras met lange 'lopende' wortelstelsels. ...

Kweek(gras) gok ik. Klik.

Gevonden via paan. Panen is dan meervoud van Paan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...