robijnske Geplaatst: 9 juni 2014 Share Geplaatst: 9 juni 2014 hoe kan ik dezen onkruiden weg krijgen ??? Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 9 juni 2014 Share Geplaatst: 9 juni 2014 De 1e foto : Japanse knoop. Google maar en horror !de 2e is klaverzuring. Lijkt onschuldig en lief plantje met bloemetje. Is het ook wel, als je het héél weinig hebt. Maar voelt het zich thuis en doe je niks, dan kan het héél vervelend worden. Maakt snel en veel zaad, bloeit heel snel en heeft oppervlakkig ondergronds hele sterke dunne uitlopers. Moeilijk weg te halen, écht weg te halen. Maar is te doen. Herhaald weghalen dus en blijven herhalen. Laat je niet bedotten door dat lieve bloempje.De 3e zijn pispotten. Ook een horror. Zéér moeilijk helemaal weg te halen. Herhaald en herhaald weghalen. NIET in bloei laten komen, dan ben je veels te ver heen. Eerder weghalen, best wanneer het zo'n 20 cm hoog staat in april/mei. De plant staat dan op de kracht van de wortels, de wortelstokken onder de grond. Pas daarna gaat de plant zeg maar zich vérder ontwikkelen ( verlengen wortelstok ) en dan ben je verder van huis. Dus wegplukken en dat blijven doen.Nogmaals : bijna ondoenlijk ,maar is te doen. Zeer consequent weghalen steeds weer ( plant uitputten ) Kwestie van jaren helaas. Die japanse knoop is eigenlijk hetzelfde verhaal. Het best maaien. Kan dat niet ? : weghalen , weghalen , weghalen. Steeds weer. Maar meestal wint deze het van je. Tóch : van vrijwel álle horror onkruiden kan gezegd worden : zonder bovengrond groen kan de plant niet overleven: weghalen en herhalen dus. Lang , zéér lang herhalen bij een aantal.1 voordeel : je hebt geen 'paardenstaarten' op je tuin kennelijk ( nóg zo'n horror ding ) ..... en wat dacht je van zevenblad ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
robijnske Geplaatst: 9 juni 2014 Auteur Share Geplaatst: 9 juni 2014 van de Japanse knoop ik heb de wortel eens uit wille uit graven het is een zeer lange wortel op 20 cm had ik hem over gestoken ik zit op zand grond en hier heb ik wen nog nooit paarden staarten gezien miss ken je wel knolsperus zie foto Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 9 juni 2014 Share Geplaatst: 9 juni 2014 dat is denk kweekgras toch?is volgens bit's termen ook horror hoor Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 9 juni 2014 Share Geplaatst: 9 juni 2014 Je bedoeld : Knolcyperus ?Ook horror maar komt dat bij jullie op zandgrond voor ? Arme jullie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 10 juni 2014 Share Geplaatst: 10 juni 2014 Van de Japanse duizendknoop kan je de jonge scheuten ook als rabarber eten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SuusP Geplaatst: 10 juni 2014 Share Geplaatst: 10 juni 2014 And if you can't beat it, eat it! Werkt goed zevenblad in ieder geval. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kiekenboerinneke Geplaatst: 10 juni 2014 Share Geplaatst: 10 juni 2014 Dan heb ik vast een "horrorgazon". Eén en al weidegras met bijbehorende bloemen/ondingen/lange sprieten...etc.Om allergie-overlast en bloemvorming tegen te gaan wordt hier de zaak tweewekelijks gemaaid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
robijnske Geplaatst: 10 juni 2014 Auteur Share Geplaatst: 10 juni 2014 Je bedoeld : Knolcyperus ?Ook horror maar komt dat bij jullie op zandgrond voor ? Arme jullie.ja ik bedoel Knolcyperushet is oorspronkelijk van Nederland gekomen maar is met het drijfmest mee gekomen het staat hier vooral op de akkers van iemand die dat veld heeft gehad Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 10 juni 2014 Share Geplaatst: 10 juni 2014 Ja mens, dat is brute pech hoor, zie eens wat de Brabanders, de belgische, ervan zeggen.http://www.vlaamsbrabant.be/binaries/knolcyperus-onkruid-voorlichting-folder-2013_tcm5-84252.pdf Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kiekenboerinneke Geplaatst: 11 juni 2014 Share Geplaatst: 11 juni 2014 Geweldig, dat spul heb ik dus ook staan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kooijtje Geplaatst: 11 juni 2014 Share Geplaatst: 11 juni 2014 Wij hebben hier op het complex (zandgrond) ontzettende last van panen. Geen idee hoe dat in normaal Nederlands heet, krijg het niet gegoogled! Lang taai gras met lange 'lopende' wortelstelsels. In mijn vorige tuin hadden we paardenstaarten, om helemaal knettergek van te worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 11 juni 2014 Share Geplaatst: 11 juni 2014 @Kooijtje, een foto zegt meer ? dus wil je een foto plaatsen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 11 juni 2014 Share Geplaatst: 11 juni 2014 Die 'panen' noemen bij ons 'peen' en in Holland 'kweek'.Voilà, zo simpel als iets, maar ge moet een beetje Vlaams kennen hé. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 11 juni 2014 Share Geplaatst: 11 juni 2014 Dank u wel Willy de winnaar voor het vertalen(ik ben ook maar een Amsterdammer ). En nu we weten dat panen kweek is zou ik zeggen gebruik de Google aangepast zoeken optie rechts boven eens en je zal veel topic's gaan vinden wat je er tegen kan doen Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RvO Geplaatst: 11 juni 2014 Share Geplaatst: 11 juni 2014 Wij hebben hier op het complex (zandgrond) ontzettende last van panen. Geen idee hoe dat in normaal Nederlands heet, krijg het niet gegoogled! Lang taai gras met lange 'lopende' wortelstelsels. ...Kweek(gras) gok ik. Klik.Gevonden via paan. Panen is dan meervoud van Paan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kooijtje Geplaatst: 12 juni 2014 Share Geplaatst: 12 juni 2014 Yep dat is em. Wat hier op het forum staat is idd ook mijn ervaring: met de riek eruit halen is het enige wat werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.