ExTTreme Geplaatst: 29 april 2012 Share Geplaatst: 29 april 2012 (aangepast) Hoi, Ik krijg in meerdere paprika en peper plantjes al knoppen. Deze staan nog binnen nu, maar worden binnenkort verhuist naar de kas. Plantjes zijn pas zo'n 25-30 cm hoog. Moet ik de knopjes nu nog verwijderen? Ik denk zelf dat het nog veel te vroeg is voor knopvorming en dat die energie beter gestoken kan worden in het maken van een grotere en stevigere plant. 29 april 2012 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tnauta Geplaatst: 29 april 2012 Share Geplaatst: 29 april 2012 Ik kijk even mee want bij mij gebeurd hetzelfde. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 29 april 2012 Share Geplaatst: 29 april 2012 Nog even verwijderen.Ik haal ze ook al de hele maand weg, eerst moet de plant een goed wortelsysteem aanmaken. Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tnauta Geplaatst: 29 april 2012 Share Geplaatst: 29 april 2012 Dat idee had ik al Rantje maar is het alleen de knop, de hele stengel of wachten tot het een bloempje is? Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 29 april 2012 Share Geplaatst: 29 april 2012 Ik haal de knopjes eruit, draai ze er vanaf zeg maar Als ze heel klein zijn lukt dat niet natuurlijk maar een paar dagen later zit ie echt buiten de kleine blaadjes enzo en dan kan je hem zo pakken en draaien. Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 1 mei 2012 Share Geplaatst: 1 mei 2012 ik laat die van mij er al in.maar ik heb ze dan ook al in januari-februari gezaaid...ik heb al twee mini paprika's en 6 mini pepers. over twee weken gaan ze de volle grond in! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ExTTreme Geplaatst: 1 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 1 mei 2012 Ik heb ze ook eind januari gezaaid. Toch ga ik ze er de komende tijd nog uithalen, eerst mag de plant wat groter worden nog. Ik heb gisteren alles uitgeplant buiten en in de kas, ben benieuwd Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 2 mei 2012 Share Geplaatst: 2 mei 2012 mwua...dat doe ik nog maar niet.vorig jaar zijn mijn meest bijzondere en mooiste peperplanten na één nachtvorstje doodgegaan.dit jaar heb ik nog meer bijzondere en zelfs zeldzame soorten dus bevriezen is geen optie!mijn chocolate bhut die ik heb laten overblijven algelopen winter gaat morgen pas onder de tl lamp vandaan.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.