angela († maart 2025) Geplaatst: 6 januari 2015 Geplaatst: 6 januari 2015 (aangepast) Moestuinforum dag 2015 wie brengt wat mee? Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis, om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, zout, toilet papier enz. En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het leuk als iedereen iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen. Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken. Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen.Het is leuk als iedereen meedoet, maar het is natuurlijk geen verplichting!Al is het natuurlijk wel zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden. Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB? Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.Vermeld wel:1. het ras,2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is. Heb je teveel gezaaid breng het mee voor de zaailingen tafel! Of zaai wat extra voor de zaailingen tafel Willen jullie vermelden wat het is wat je meebrengt? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht. Hartig Eten:Jorieke: proeverij JDtje: saucijzenbroodjesAngela: zalm salade en kip wrapsNasuada: Chileense mais pastei Appelvrouw: brood Balkontuinder: bladerdeeghapjes gevuld met spinazie en feta Gemma: Turks brood, salade (huzaren, rundvlees, aardappel)Prettig gestoord: couscous Aalterse-Willy: quiche Berijl: geitenvleesworstjes (misschien)Simke: tonijnsalade, eiersalade, Turks broodSalempie: boterErny: ?Indy: daslookboterCiska: pizza cupcake's Groentjuh: tzatziki sausCupcakeje: brood, kaas stengels, pasta saladeBouwvrouwe: quiche Weknow: boterJasmin: verse hummus met tahini, zelfgebakken broodje, en nog wat?RobO: seldersaladeGoldfisch: Worteltjestaart, zes prei/kaas dingenGeedee: notenbroodMemlau: raps Anna3: Vogelnestbroodjes gevuld met feta en kruiden Zoet Eten:Angela: rabarberJDtje: appelflapjesEstemy: taartAppelvrouw: mirabellen en frambozenjamKoolrabi: krentenbroodJootje: cakeLoes: cakeOld rose: 2x ontbijtkoekGroentjuh: appeltaartCupcakeje: opal pruimen jam, eigengemaakte bonbons.Suusp: ?Raquette: brownies Weknow: pruimen compote met appelGeedee: fruitsaladeMemlau: appeltaartRobO: 2x cakeSpike: koekjes, 20 krentenbollen Drinken:Angela: thee, fles spa roodJDtje: 2x limonadeberijl: geitenmelk Esthe76r: frisdrankKoolrabi: rijstkokosmelkHenkg: 1x witte wijn 1x rode wijnJody: colaAalterse-Willy: bierAardpeer: koffieKim: theeRobO: waterkefir, vruchtensapCupcakeje: pak dubbel fris, flesjes bier, spa limonadeSalamander: 3l vruchtensap, 1xcolaWeknow: karnemelk Jasmin: 2x sinaasappelsapGoldfisch: ?Geedee: koffiemelk Gemma: rose, 2x sinaasappelsap Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?:(zij vraagt: Azijn, suiker, bruine suiker, zout, keukenrol, koffie, gist, paddenstoelen, eend/konijn/haas en meestal is ze ook blij met pindakaas, hagelslag en snoepgoed )Angela: doos met van allesJDtje: suiker en toiletpapierAppelvrouw: Franse mayonaise Nasuada: nitriet zout Esthe76r: suiker, zoutBalkontuinder: 2x azijnKoolrabi: 2x suikerGemma: bruine suiker, keukenrol Jootje: pindakaasLoes: bruine suikerOld rose: gistKibas: 2x suikerGoldfish: 2x suiker, 2x zoutPrettig gestoord: 2x zout, 2x azijnJody: suiker, azijnBerijl: 1x pindakaasSimke: thee, bruine suikerAardpeer: snoep, koffie, iets voor de hondenAussiekarin: konijnKim: zoutSalempie: hagelslag, chocopastaAalterse-Willy: 5 liter handzeepCiska: 2x keukenrolGroentjuh: toiletpapierRobO: pindakaas, wijnCupcakeje: 1 zak spelt macaroni, azijn, suiker, chocolade pasta, zeep poeder, 2 keuken doekenSuusp: gistAnna3: gist, toiletpapierWeknow: keukenrolYvonneH: koffie, koffiemelkJasmin: div.Geedee: 2x suikerMemlau: toiletpapierErny: rose, suikerSpike: 2x suiker, 2x zout-------------------------------------------Totaal:15x suiker3x toiletpapier9x zout4x keukenrol3x gist 6x azijn3x bruine suiker3x pindakaas2x chocopasta 2x koffie Waar eten en drinken we uit?:Nasuada: 2x plastic tafelkleedAussiekarin: plastic bordjes, plastic soepkoppen, lepelsKim: vorkenIndy: plastic bekersSalempie: plastic vorken en plastic bekersSalamander: 40x bordjesEr staat nog een krat met mokken bij Jorieke. Edit: Jorieke heeft aangegeven nog heel veel servetten te hebben liggen zo ook koffie roerstokjes en tandenstokers dus het vriendelijke verzoek deze niet mee te brengen. Nog nodig: Div:/Eten: Salade, stokbrood, wraps, taart, muffins, koekjesDrinken: pakjes drinken voor de kinderenZie ook eventueel even de vorige lijst voor ideeën 11 juli 2015 aangepast door Gast Quote
Esthe76r Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Hahaha Angela, je bent goed bezig!! Ik moet alleen even nagaan wat de datum word. Ik hoop dat ik kan komen.. Quote
JDtje Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Ik moet ook even de datum afwachten weet je al welk datum het wordt groet linda Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 januari 2015 Auteur Geplaatst: 11 januari 2015 Datum is nog niet bekend al staat 2 mei nu op kop. Quote
JDtje Geplaatst: 22 januari 2015 Geplaatst: 22 januari 2015 wij komen zowiezo zegt mijn man dus kan ik al aangeven wat ik mee kan nemen: wc papier en pak suiker voor de voorraadkast Eten meenemen voor op de dag zelf om te delen: - zelf gemaakte saucijzenbroodjes- zelf gemaakte appelflap jes drinken 2 flessen sinas van de aldi is dat goed zo ? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 januari 2015 Auteur Geplaatst: 22 januari 2015 Prima word genoteerd! Quote
Estemy Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Ik maak weer taart of muffins. Weet nog niet welke, maar in ieder geval wordt het zoet. Misschien appeltaart met haver, perentaart, tarte tatin of muffins met appel/peer. Ik heb best veel appel en perenstukjes in de vriezer, maar bakken is een beetje als kunst. Je weet nooit wat het wordt tot dat je het gaat maken (en ik maak alleen waar ik zin in heb ). Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Super Angela. IK weet nog niet wat ik meeneem..Is er een lijst van spullen die Jorieke en Joep graag willen hebben/het meest nodig hebben? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
berijl Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 als ik kan die dag, dan neem ik verse geitenmelk mee. Ik zou heel blij zijn met kruidenstekken als bijv hysop, aparte muntsoorten, zoethout, dropplant enz (voor thee en azijntjes) . Als tegenprestatie kan ik in een van onze weilandjes een plekje vrijmaken voor tent of caravan op onze weide zodat je kan overnachten voor de moestuinforumdag Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Berijl je kunt een ruillijst maken op deze plek: moestuinforum-dag-f73.htmlJorieke biedt ook ieder jaar kampeerplek aan: Ik bied het elk jaar aan, maar nooit blijft er eens iemand kamperen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 januari 2015 Auteur Geplaatst: 26 januari 2015 (aangepast) Super Angela. IK weet nog niet wat ik meeneem..Is er een lijst van spullen die Jorieke en Joep graag willen hebben/het meest nodig hebben? Nog niet.Edit nu wel 26 januari 2015 aangepast door Gast Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 januari 2015 Auteur Geplaatst: 26 januari 2015 als ik kan die dag, dan neem ik verse geitenmelk mee. Ik zou heel blij zijn met kruidenstekken als bijv hysop, aparte muntsoorten, zoethout, dropplant enz (voor thee en azijntjes) . Als tegenprestatie kan ik in een van onze weilandjes een plekje vrijmaken voor tent of caravan op onze weide zodat je kan overnachten voor de moestuinforumdag Geiten melk word genoteerd.Wenslijstje kun je beter een apart topic voor aanmaken, daar zullen er dadelijk meer van volgen en dan kun je met mensen gaan ruilen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 januari 2015 Auteur Geplaatst: 26 januari 2015 Ik maak weer taart of muffins. Weet nog niet welke, maar in ieder geval wordt het zoet. Misschien appeltaart met haver, perentaart, tarte tatin of muffins met appel/peer. Ik heb best veel appel en perenstukjes in de vriezer, maar bakken is een beetje als kunst. Je weet nooit wat het wordt tot dat je het gaat maken (en ik maak alleen waar ik zin in heb ). Misschien eens een taart zoals op de afbeelding dat is zeker kunst Quote
SuusP Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Ik neem voor Jorieke een pak gist mee. Wat ik aan eten meeneem weet ik nog niet, ik vermoed dat het iets zoets wordt. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Ik neem keukenrollen mee voor Jorieke..een groot pak! Wat eten betreft is het lastig..ik weet niet of ik direct uit Frankrijk kom bv of weer op weg ben of? Iets kopen is de beste optie..ik kan natuurlijk wel eigen jam meenemen..2 soorten? En dan wat brood oid erbij... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 januari 2015 Auteur Geplaatst: 27 januari 2015 Denk nog maar even na Jam en brood zijn prima hoor? Keukenrol staat genoteerd. Suus je staat er ook op. Quote
Nasuada Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 Voor joep en jorieke neem ik een grote zak nitriet zout mee.qua eten neem ik wat hartigs mee wat dat zie ik tzt wel. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 Zet mij er dan maar op voor mirabellen en voor frambozenjam. En een lekker broodje, óf zelfgebakken spelt, of van Hilversums beste Franse bakker: Le fournil de Sébastièn... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
marijke Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Wat leuk om ook een keer naar de MTFD te komen.Ik hoop een hartige taart te bakken en wat sapjes mee te nemen. Quote
Esthe76r Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Drinken, frisdrank. En voor Jorieke suiker en zout e.d. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 Wat leuk om ook een keer naar de MTFD te komen.Ik hoop een hartige taart te bakken en wat sapjes mee te nemen. Staat genoteerd misschien kun je ter zijner tijd iets specifieker zijn?Als jij bijv. appelsap meeneemt dan kan ik aan een ander vragen om sinaasappelsap mee te brengen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 Drinken, frisdrank. En voor Jorieke suiker en zout e.d. Mag ik ook aan jou vragen wat specifieker te zijn? Wat voor soort frisdrank breng je mee? Quote
marijke Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Je hebt gelijk, Angela, iets meer informatie is wel handig.Ik dacht 2 pakken Multivitaminesap mee te nemen en een hartige taart, gemaakt van bladerdeeg, spinazie, ricotta en eieren. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 Helemaal goed dan noteer ik je daarvoor, bedankt! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.