eenertjuh Geplaatst: 23 juni 2013 Share Geplaatst: 23 juni 2013 (aangepast) begint mn courgetteplant vruchten aan te maken, ondek ij gister meeldauw op de baladeren van mn courgette plant.Vooral de bladeren onder op zijn aangetast. Daar heb ik er nu 4 van weggeknipt. Zit te denken om er 2 tomaten planten uit te trekken zodat de courgette wat meer ruimte krijgt. Iemand nog tips hoe ik de meeldauw het beste kan bestrijden? 14 juli 2013 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 23 juni 2013 Share Geplaatst: 23 juni 2013 Ik twijfel of het meeldauw is, gezien het weer. De bladeren van courgette planten hebben een wit-achtige soms zilverachtige tekening, daardoor ontstaat vaak verwarring met een meeldauw aantasting: https://www.moestuinforum.nl/courgette-wit-gespikkeld-t9871.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eenertjuh Geplaatst: 23 juni 2013 Auteur Share Geplaatst: 23 juni 2013 ik heb dat topic inderdaad gelezen. Bij mij zijn het echt kleine ronde witige plekjes die zich uitbreiden.De bladeren liggen inmiddels in de kliko.Helaas kan ik via mn tel via tapatalk geen foto's direct uploaden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Riverdale27 Geplaatst: 23 juni 2013 Share Geplaatst: 23 juni 2013 Verbranding misschien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eenertjuh Geplaatst: 14 juli 2013 Auteur Share Geplaatst: 14 juli 2013 Even wat foto's Hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn. Het zijn echt andere plekjes dan de tekening op het blad.Het zijn ronde plekjes die ik er af kan vegen. Ik blijf het vermoede van meeldauw houden.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 14 juli 2013 Share Geplaatst: 14 juli 2013 Klopt. We zijn ook inmiddels een paar weken verder he ? En het weer is er naar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eenertjuh Geplaatst: 14 juli 2013 Auteur Share Geplaatst: 14 juli 2013 Het zijn precies de zelfde plekken als paar weken geleden.Tot nu toe heb ik steedts de ergste bladeren er uit geknipt. Dat het meeldauw was wist ik eigenlijk al.. Maar wat ik er aan kan doen behalve knippen weet ik niet. Op een gegeven moment zijn de bladeren een keer op natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pet Geplaatst: 14 juli 2013 Share Geplaatst: 14 juli 2013 Ik heb gesproeid met een 40% melk 60% water oplossing zowel bovenkant als onderkant van de bladeren. Lijkt voorlopig te helpen. Ik haal sowieso de onderste, meestal lelijke bladeren steeds weg.http://grow-spray.nl/blog/archives/5-Echte-meeldauw-bestrijden-met-melk.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eenertjuh Geplaatst: 14 juli 2013 Auteur Share Geplaatst: 14 juli 2013 Dat kwam ik inderdaad ook tegen op internet.Ik heb nu alle zichtbare aangetaste bladeren weg geknipt en 1plantje die het niet goed deed er uit getrokken.Hiervan waren alle bladeren aangetast.Ik ga ook eens proberen met melk/ water te sproeien onder de mom van baat het niet schaad het niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.