citroen Geplaatst: 8 september 2012 Share Geplaatst: 8 september 2012 van de ene op de andere dag werden mijn stengels en bladeren van mijn callendulas wit ,is dit meeldauw ,en moet ik daar iets tegen doen ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 8 september 2012 Share Geplaatst: 8 september 2012 Echte meeldauw zou goed kunnen. Is het een soort van poeder/pluis wat OP het blad zit? Dus niet er in? denk van wel he? En wat je er aan kan doen.. Voor zo ver ik weet kan je het alleen stoppen door met dingen te spuiten. Als je hem echt alleen als sierplant hebt, dan zou je dat kunnen overwegen. Maar anders zou ik dat ook doen en het accepteren dat je het niet meer als decoratie op eten of andere dingen kan gebruiken.. Die meeldauw is een schimmel, en die schimmel sporen kunnen op z´n tijd ook weer op andere planten terecht komen... Was dus ook even je handen als je de meeldauw wel aanraakt, dat soort maatregeltjes kunnen nooit kwaad.. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2012 Share Geplaatst: 9 september 2012 Ik denk niet dat je er nu nog wat tegen moet doen. De planten zijn gewoon 'op' denk ik. Volgend jaar weer een lading zaaien Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.