Guus D Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Ik bewaar ze in een plastic bakkie,maar die puilt nou vort uit, hoe bewaren jullie ze, en hoe weet je wat voor zaden je allemaal hebt. (fotos) Gr Quote Omdat het kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Zitten bij mij in papieren zakjes met de naam erop..... en dan in een wijnflessenkist .......(ehm 6 kistjes . ) ....in elk kistje een lijstje met wat er allemaal in dat kistje zit (op alfabetische wanorde ) heb wel een kistje voor : groenten, kruiden, bloemen, en grote bolle vruchtgevers(tomaat,paprika,meloen,pompoen,courgette enz.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Ik heb ze hier in, gesorteerd op de maand vanaf wanneer je de zaden kunt zaaien: Is eigenlijk een bak voor CD's. Zie dit topic voor nog meer Ideeën: https://www.moestuinforum.nl/zaden-opberg-bak-t368.html? 1 Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Ik heb twee grote dozen...een met groenten, een met bloemen. In de dozen is het een zooitje, maar tomaten zitten in een aparte envelop, zo ook de pepers..Jorieke, jouw systeem vind ik wel wat Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 De vakjes zijn onderhand wel wat voller En de vakjes maart en april zijn wel erg vol. Als een groente meerdere maanden gezaaid kan worden, doe ik het zakje (na het zaaien) in het vakje van de volgende maand. Zo kom ik die zaden dan de volgende maand daar weer tegen. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kamilla Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Ik heb een oude kunststof naaibox waar ik de zaden in de originele verpakking in bewaar. De afmetingen zijn ongeveer 30 bij 20 bij 20. Met een kleinere moestuin is dat voldoende om 25 groentezakjes en 10 bloemensoorten te herbergen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Schoenendoos ( soort suprisedoos/grabbeldoos met verrassingen erin ) Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Ik bewaar de zaden in een plastic bak. De zaadjes zitten per soort in gripzakjes. Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 2 kartonnen enveloppendozen met deksel, neem ik mee van het werk.Alles door elkaar, wel in zakjes maar een grote wanorde Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Bij mij zit alles in een grote kunststof gereedschapsbox die ik ooit bij de Lidl kocht. Spul met veel volume zoals erwten , bonen ,tuinbonen etc. ligt verpakt onder in de box. Een uitneembaar bovendeel van de box , bestaande uit veel aparte vakjes , is voor het fijnere zaad dat in zakjes verpakt zit. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Eerst alles in de originele zakjes in een koekjesdoos.Vervolgens steekt deze koekjesdoos in een pvc kist met deksel. Is momenteel wel leeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Guus D Geplaatst: 7 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 7 november 2011 ik denk dat ik dag ook in zon gereedschap kist ga doen, bedankt voor de tips! Quote Omdat het kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kamilla Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Dan rijst natuurlijk nog de vraag WAAR je die dozen, kistjes of boxen neer zet in je huis. Hoe droger de ruimte hoe beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Hoe droger de ruimte hoe beter. En ook hoe koeler hoe beter. Ook zaden hebben een stofwisseling en de grootte daarvan wordt o.a. door de omgevingstemperatuur bepaald . Een koelere omgeving en daardoor lagere stofwisseling betekent een langere kiemkracht.Bij mij staan de zaden daarom in de kelder. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 zag deze net bij een bekende zweedse woongigant, ja diezelfde die ook dat insectengaas verkoopt ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Guus D Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 8 november 2011 Dan rijst natuurlijk nog de vraag WAAR je die dozen, kistjes of boxen neer zet in je huis. Hoe droger de ruimte hoe beter. Ik Heb ze nou boven op de kast in de keuken staan, Quote Omdat het kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 8 november 2011 Share Geplaatst: 8 november 2011 @wouttie75: Die heb je nog groter: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40216357/Al kun je deze niet echt goed afsluiten.Ik gebruik zelf nu nog een klein plastic bakje waar ze recht op in staan, maar die puilt al bijna uit Dus ik moet echt op zoek naar wat groters. Ik zit dan meer te denken aan een combi van deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/12553/, ofwel een grote bak met een inzetbak en daarop weer een deksel. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kamilla Geplaatst: 8 november 2011 Share Geplaatst: 8 november 2011 En ook hoe koeler hoe beter. Inderdaad, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dan de ruimte van de CV-ketel zouden uitkiezen omdat het daar erg droog is. Sommige kelders zijn nog wel eens vochtig. Wij hebben er trouwens geen. De zolder of de berging waar ik ook het gereedschap heb staan, is in mijn huis een goeie plaats. Die kastjes van ikea zijn ontzettend handig en leuk. Ik heb er diverse van groot naar klein in leuke kleuren gebeitst en/of geschilderd. Multifunktioneel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 8 november 2011 Share Geplaatst: 8 november 2011 Ik heb mijn zaden in zelfgemaakte zaadzakjes met tekst, in showtasjes voor visitekaartjes en vervolgens in een map. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pet Geplaatst: 8 november 2011 Share Geplaatst: 8 november 2011 Wij bewaren ze in een grote map met hoesjes voor visitekaartjes en stoppen daar de zakjes in.Dat vind ik wel heel mooi overzichtelijk. Ik ben alleen bang dat ik daar de discipline voor mis.Ze zitten nu nog in allerlei bakken en laatjes (schroevenkastje), maar gaan binnenkort naar mooie grote la met vakindeling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 8 november 2011 Share Geplaatst: 8 november 2011 anders koop je gewoon een paar van die rekken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
EdwinR Geplaatst: 9 november 2011 Share Geplaatst: 9 november 2011 visite kaart maPjes a5 formaat ideaal . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
teuthor Geplaatst: 9 november 2011 Share Geplaatst: 9 november 2011 een oude gereedschaps kist Quote http://teuthor.blogspot.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tnauta Geplaatst: 8 maart 2012 Share Geplaatst: 8 maart 2012 Ik bewaar hier mijn zaden in maar ik ben bang dat er volgend jaar 1 bij moet. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RvO Geplaatst: 9 maart 2012 Share Geplaatst: 9 maart 2012 Zo'n houden ladekastje, eigenlijk bedoeld voor CD's. Met wat kartonnetjes ertussen die ik op maat heb gesneden als een soort 'tabblaadjes'. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.