Goldfish Geplaatst: 12 augustus 2017 Share Geplaatst: 12 augustus 2017 (aangepast) Hallo Allemaal, Ruilen blijf ik erg leuk vinden, maar doe deze keer veel rustiger aan dan normaal. Aanbod: 1x Amerikaanse "Blauwe" bes "Pink Lemonade" 1x Witte aalbes Blanchette 2x. Goji bes (afkomstig Lubera)2x Kruisbes (pot met kluit) ras is onbekend, donker rode niet al te grote vruchten (Ciska en Anna3) Gaat hierboven om om 40cm meerjarige hoge struikjes in potten. En heb nog wel meer kruisbessen dus wie wil..... ! 2x Rozenkransje (Antennaria Diodica, grijze bodembedekker)2x grote kluit Rode Rabarber (ras onbekend, zijn vergeven) diverse aardbeienplanten: Flair (erg vroege enkeldrager) , Cijosee (doordrager), Charlotte (doordrager idioot veel uitlopers) andere soorten volgen nog !! Camellia (Japanse roos) "Spring Festival" (Ciska)En ik kan ook nog wel Maagdenpalm (Vinca minor) oppotten denk ik, uitstekende bodembedekker met paars-blauwe bloemetjes. Bestel en breng service:- http://www.fruitbomen.net (Bestelling Wortel ophalen, gaat dus zeker door) - http://www.esveld.nl en andere kwekers in Boskoop en omgeving zoals Jan den Hartog haalservice Vreeken : gedaan op 11 oktoberhaalservice Fruitbomen.net: 7 oktober Beschrijfbare gripzakjes (geloof 4x6 cm)..Kweekpotten 18 stuks rond, 37 x 32 (h) cm.- 25 stuks rond, 27 x 25 (h) cm.- 12 stuks rond, 18,5 x 18,5 (h) cm. - 33 stuks vierkant, 25,5 x 25,5 x 27 (h) cm.- 25 stuks vierkant, 15 x 15 x 20,5 (h) cm.- 24 stuks vierkant, 19,5 x 19,5 x 22,5 (h) cm. - 25 stuks rond met gaatjes (vijver/hydro/dwc), 14 x 10 (h) cm Ik heb genoeg knoflook, dus wil of nu de potten geven in ruil voor een deal in het voorjaar, of ik vraag een kleine vergoeding. Gevraagd Oogst: pompoenen zijn welkomFleecedoekErg late enkeldragende (tuin) aardbeien en Simida heb ik al, Malwina koop ik wellicht bijGroen lei/spandraad Snoeihulp bij leifruithaag (vijf appels, vijf Europese peren, vijf Nashi peren)Heb veel zaden, maar sta open voor dingen voor de nateelt of teelt in de serre dit najaar/winter (Aqua Dulce tuinbonen heb ik).Knoflook (anders dan bio XYZ uit de supermarkt en olifant) : ik heb helaas niet meegedaan met het collectief bestellen Feoija/ Ananasguave (Acca Sellowania) tegen betaling Deals: Jorieke: Maagdenpalm aan Jorieke voor 12 Muskaataardbei/Grote bosaardbei (Capron vermoedelijk) en ,,,,,,,,,,,,,,.... natuurlijkCiska : Aardbeien XYZ aan Ciska voor aardbeien ABC. Geef 2x Aardbeien van Teun Baan. Geef Kruisbes en Camelia, krijg knoflookAppelvrouw: Roze blauwe bes en 100 gripzakjes, bestelling Vreeken, krijg kruidentheeAngela: Roze blauwe bes aan Angela, Boysonberry, bestelling Vreeken Wortel: Vijg Dalmatie, Stek Akebia, bestelling Fruitbomen (3x) , geld?, krijg 2x2 knoflook en wat pompoenenYuras: (afwezig), krijgt tweede Vijg Dalmatie via Jorieke mits deze nog leeft.Kibas: Stek Akebia, onderstam Persimoen : gratisNasuada: Rode Rabarber voor knoflookKoolrabi: Rode Rabarber voor knoflookPG: voor zekerheid een Olifanten knof meenemenCharly: krijgt 8-10 herfstframbozen, 20 gripszakjes: tomatenzaad Mt Vesuvius/Piennolo evt..Anna3: Kruisbes voor Japanse wijnbesClaudy: 10 gripszakjes voor zaad Tomaat Tomatito"Joop": Florika !Gwen: krijgt lift & geld in ruil voor lekkere dingen voor de lunch Oogst mee (bakjes, labels) (ovb): Fazantenbes, Chileense guave/mirte/tazziberry 12 oktober 2017 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 12 augustus 2017 Share Geplaatst: 12 augustus 2017 Hier meldt zich iemand voor een blauwe bes en het tegenaanbod is kruidenthee.wat aardbei betreft heb je toevallig fleurette of mara du bois? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 13 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 13 augustus 2017 De roze blauwe bes voor de thee is ok. Fleurette heb ik niet, Mara du Bois had ik ooit, maar helaas heb ik op dit moment geen Frans sprekende rassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wortel Geplaatst: 13 augustus 2017 Share Geplaatst: 13 augustus 2017 Je mag van mijn knoflookbestelling wel een paar overnemen: 2x morado en 2x rose de lautrecWil toch altijd meer dan er in mijn tuin past Heb jij nog toevallig een stek van de dalmatie vijg? De Rouge is inmiddels prima aan de groei. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 13 augustus 2017 Share Geplaatst: 13 augustus 2017 Hier nog iemand voor de roze blauwe bes?En misschien Fruitbomen net? Even nog kijken voor de ruil, houtsnippers ga ik denk ik niet meekrijgen in de auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 17 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 17 augustus 2017 @ Wortel. Helaas vergeten nieuwe stekken te nemen. Kan op goed gelukt natuurlijk een poging wagen dit weekend, maar optimaal is het niet. In de knoflook heb ik natuurlijk wel erg veel interesse.. @ Angela: Houtsnippers wordt denk ik voor beide partijen te onhandig want de hoeveelheid die ik echt nodig heb past niet mijn auto, zodat ik los van de MTFD toch een grote bestelling zal moeten plaatsen bij een lokale leverancier. Ik zal mijn vraag wijzigen. Ik reserveer de roze blauwe bes voor je, we kijken nog wel naar een andere ruil. @ Allen: toegevoegd een Japanse roos/ Camellia "Spring Festival", in pot, 40cm hoog. Gewonnen op een tennistoernooi gesponsord door Boskoopse kwekers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 17 augustus 2017 Share Geplaatst: 17 augustus 2017 Die spring festival is heel mooi die heb ik toevallig dit jaar een gekocht.Is iets voor Ciska hij is namelijk roze. Ik zal even kijken misschien heb ik nog wel iets anders voor je.Bij ons kun je houtsnippers vragen aan de gemeente. Die zijn volgens mij blij als ze er vanaf zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 17 augustus 2017 Share Geplaatst: 17 augustus 2017 Hahaha dusssss alles wat roze bloeit beland in Friesland? Hahaha , maar ja interesse in de camelia heb ik wel Vincent: over die houtsnippers...ik kan hier bij onze gemeente vragen om houtsnippers, die zijn gratis. Mag zoveel kuub als je wil. Ik heb vorig voorjaar om 7 kuub houtsnippers gevraagd, dat was tijdens het snoeisizoen. Aangezien het snoeien in het voor en najaar plaatsvind....kun je niet terecht bij je gemeente?.? Oeh en nu ben ik wel heel brutaal....die rode kruisbes? Ben je die al kwijt? Zo nee, dan heeft denk ik de thuiskok er wel oren naar...die vind ze wel lekker... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wortel Geplaatst: 17 augustus 2017 Share Geplaatst: 17 augustus 2017 Knoflook komt goed. Prijzen weet ik nog niet precies, geef ik nog door. Stek van de vijg alsnog heel graag. De rouge is ook pas na een half jaar begonnen met groeien (en nu niet meet te stoppen ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wortel Geplaatst: 19 augustus 2017 Share Geplaatst: 19 augustus 2017 Ging je toevallig ook nog langs vreekens? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nasuada Geplaatst: 19 augustus 2017 Share Geplaatst: 19 augustus 2017 Kijk even bij mijn knoflook bestelling, ik kan wel wat teentjes missen, die krijg je van me. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 20 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 20 augustus 2017 @ Dank je wel Nasuada, laat maar weten wat je er voor terug wilt (geld of ruil) @ Wortel, ik heb nog geen concrete plannen daar mijn agenda erg vol zit, maar wanneer ik drie personen of meer blij kan maken dan overweeg ik serieus om ergens in september/begin oktober het in mijn agenda te persen. @ Allen: vraag en aanbod uitgebreid Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Share Geplaatst: 2 september 2017 2x Goji bes er op geslingerd. Verder mijn potentiele ruil bijgewerkt zoals een "op goed geluk" poging om Akebia Q. Alba en vijgen nog te stekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 2 september 2017 Share Geplaatst: 2 september 2017 Wat mag die ananas kosten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Share Geplaatst: 2 september 2017 Als je de Feijoa bedoelt en niet een aardbei (= geur van de ananas, betekent de Latijnse naam) dan kan ik een exemplaar van 1.75meter kopen bij een goed aangeschreven Belg voor 25 euro ex verzending. Palmverde levert voor dat bedrag iets kleinere zaailingen. Maar ik heb liever een bekend ras (behalve Mammouth), en wil daar max 35 euro voor betalen bij die afmeting of een slag kleiner (1.30m). Voor dat bedrag kan ik ook naar Fruitbomen.net maar daar komt mijn huidige exemplaar vandaan en ik wil graag genetische diversiteit. Heb jij een leverancier op het oog, die jij betrouwbaar vindt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 2 september 2017 Share Geplaatst: 2 september 2017 Nou ik had die van palme verde gezien en die levert hier in Brabant dan had ik hem op kunnen halen voor je.Bij Jan den Hartog in Boskoop hebben ze hem ook maar die is nogal aan de prijs en dichter bij jou in de buurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Share Geplaatst: 2 september 2017 Nou ik heb misschien nog wel andere Palmverde wensen zoals Babaco Papaya bijvoorbeeld....ik loop al twee jaar rondjes om hun site en het wordt tijd dat ik een keer wat geld aan ze geef. Zou een leuk aanbod zijn wanneer het niet te ver voor je uit de buurt is. Jan ken ik persoonlijk vrij goed, is wel okay. Hij is in elk geval wel zo sportief om wanneer hij het niet heeft, je door te verwijzen met routebeschrijving naar fruitbomen.net Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Share Geplaatst: 2 september 2017 Sodeknetter. Vandaag voor t eerst fazantenbes geproefd. Een onrijpe die ik nu nog voel in mijn buik en een rijpe. Aparte smaak, maar de caramel haal ik er inderdaad wel uit. Dus of ik nog oogst kan meenemen over 6 weken.. is afwachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 2 september 2017 Share Geplaatst: 2 september 2017 Is voor mij een half uurtje heen en half uurtje terug dus wil ik wel voor je doen jij rijd ook al 2 jaar voor mij naar fruitbomen net.Zolang het maar in de auto past. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 4 september 2017 Share Geplaatst: 4 september 2017 Mocht je bij Vreeken komen heb ik ook nog een paar wensen? Mosterdblad is trouwens geschikt voor nateeld? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 4 september 2017 Auteur Share Geplaatst: 4 september 2017 @ Wortel & @ Angela, Ik zie dat jullie alle twee zaken hebben te doen met Vreeken. Vooruit..onder een bescheiden voorbehoud zal ik begin oktober langs gaan! Stuur maar een PM met de wensen. @ Wie wil er nog meer dingen van Vreeken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wortel Geplaatst: 4 september 2017 Share Geplaatst: 4 september 2017 Ik heb de gewenste zaden al besteld en binnen gekregen.... wilde je niet dwingen tot een extra rondje.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 4 september 2017 Share Geplaatst: 4 september 2017 Nou dan wacht ik even af of er nog meer mensen zijn die willen vind het vervelend als je alleen voor mij gaat, of heb je zelf ook nog dingen nodig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 4 september 2017 Auteur Share Geplaatst: 4 september 2017 Nog niet, want Wortel heeft haar spullen al binnen en ik koop dan waarschijnlijk dingen op impuls (die ik dan meestal vergeet te zaaien)... maar wanneer er een tweede schaap over de dam gaat.. dan ga ik wel langs de stad van de Schapenkoppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nasuada Geplaatst: 15 september 2017 Share Geplaatst: 15 september 2017 Hi, Mocht je nog een rabarberplantje overhebben dan maak je mij daar heel blij mee Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.