aalterse-willy Geplaatst: 18 mei 2013 Share Geplaatst: 18 mei 2013 Een aardbei plant in pot, op de tablet in de kas, laat plots zijn bladeren hangen, op een paar uur tijd is er een heel groot verschil. Zon staan de andere er nu nog bij maar er is er één die ook al zijn bladeren laat zakken. Kan het zijn dat ze te nat staan?Er staan wel koolplantjes op die tablet en ergens las ik dat die niet graag naast mekaar leven, slechte buren dus. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 18 mei 2013 Share Geplaatst: 18 mei 2013 Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat die kool-plantjes invloed uitoefenen op de aardbei. Niet als alles in pot staat denk ik. Ik weet het dus verder eigenlijk niet. Maar wellicht verwelkingsziekte ( ?? ).Zelf heb ik in de volle grond op de bedden nu 2 planten die in 1 dag ( een dag of 10 terug )totaal instortten, een week later lijkt er iets van herstel te zien, maar niet echt lekker. Ik laat dat even gaan. Weet eigenlijk ook niet goed wat ik daar mee moet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 18 mei 2013 Toch raar dat het zo plots gebeurt vind ik. Deze morgen vroeg was er niets te zien, op de middag hingen de bladeren halfweg en tegen de avond helemaal slap, ik begrijp het niet maar ik ben ook geen aardbei kweker, deze zijn alleen voor de kleindochter. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bee Geplaatst: 18 mei 2013 Share Geplaatst: 18 mei 2013 Misschien heb je hier iets aan, een paar van de beschrijvingen zouden kunnen voldoen...http://www.vissers.com/?/nl/aardbeiplanten/ziektekenmerken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 19 mei 2013 Share Geplaatst: 19 mei 2013 Ik denk grauweschimmel n.l. in het hart van je plant zie ik grijzachtige schimmel en veel bruine randen aan je plant. "Botryotinia fuckeliana of Botrytis-rot is een parasiet en kan zowel kiemplanten als alle delen (blad, bloemdelen, stengel, vrucht) van planten aantasten".(Wiki) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schilder Geplaatst: 19 mei 2013 Share Geplaatst: 19 mei 2013 Diezelfde aardbeiplant, Staat bij ons buiten, en niet in een kas, waar het al gauw te warm (zelfs bij een bewolkte dag) wordt, de foto`s duiden mij aan dat het te warm is geweest. Zet deze plantjes buiten, ook in de winter, je zal zien dat er in de lente meestal weer leven in komt!. Schilder Quote Liever niet dan wel schoffelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 21 mei 2013 Heb er net de drie van buiten gezet, we zullen zien..... Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.