femmie Geplaatst: 23 juni 2016 Share Geplaatst: 23 juni 2016 Dit is het eerste jaar dat ik mais heb, maar volgens mij gaat het niet zo lekker met ze. Op de tweede foto zie je bovenin een soort bloem? wat erop lijkt of ie doorgeschoten is. De eerste foto (andere plek) ziet er heel anders uit. Daar komt al een kleine kolf in lijkt. Maar de plant is nog zo klein. Ik herinner me maisplanten heel anders.... Ps. Sorry voor het onkruid Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 23 juni 2016 Share Geplaatst: 23 juni 2016 Ik weet niet goed wat je bedoelt, de foto's helpen ook niet heel erg (maar misschien kijk ik niet goed). Bovenin de maïsplant hoort een 'bloem' te komen, de kolven komen in de oksels.Staan ze niet op een vrij donkere plek trouwens? Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
femmie Geplaatst: 23 juni 2016 Auteur Share Geplaatst: 23 juni 2016 Foto's maken is niet mijn sterkste kant haha. Zal morgen nog is proberen. Maar op de onderste foto is een plant heel dun en lang, terwijl die andere planten (op een andere plek) er dus anders uitzien. Als ze bovenin een 'bloem' horen te hebben is er misschien niks aan de hand. Dat van die donkere plek is een goeie. Ze hebben daar vanaf een uur of 1 zon. Misschien wat te weinig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 24 juni 2016 Share Geplaatst: 24 juni 2016 tsja, zijn wel minimaisjes....welke soort is het?mais wil veel zon, veel voeding en wat extra kalk, normaal worden ze een meter of 2 met de pluim bovenop en later de kolven in de oksels: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 24 juni 2016 Share Geplaatst: 24 juni 2016 Ik denk dat je mais te arm staat en misschien te donker.Ook houdt mais van beschutting tegen de wind en voor een goede bevruchting zet je ze in een vierkant met zo veel mogelijk planten bij elkaar. Hier mijn mais twee weken terug, inmiddels ben ik de sla aan het oogsten en is de mais na een bui en met de warmte twee keer zo groot.De eerste mannelijke bloemen worden zichtbaar bij de eerste planten. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
femmie Geplaatst: 24 juni 2016 Auteur Share Geplaatst: 24 juni 2016 Bedankt voor de info allemaal. Volgend jaar de mais maar wat zonniger zetten. Heb ze wat koemest korrels gegeven, wie weet doet het nog wat. Hier nog een, hopelijk, betere foto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 25 juni 2016 Share Geplaatst: 25 juni 2016 koemest is wel langzaam. probeer eens wat bloedmeel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 24 juli 2016 Share Geplaatst: 24 juli 2016 Dit is het eerste jaar dat ik mais heb, maar volgens mij gaat het niet zo lekker met ze. Ik zag vandaag dat een van mijn maisplanten hetzelfde heeft als die van jou, het is een soort korenaar geworden in plaats van een normale maisbloem. Ik denk zelf dat het dat ook is, een of ander gras dat ik per abuis heb aangezien voor een van de maisplanten. Dat brengt mijn totale aantal maisplanten op vier minus een is drie, twee naast elkaar en een helemaal aan de andere kant van de tuin. Er zijn er zoveel gesneuveld, het is triest en ik verwacht ook niet dat ik dit jaar mais kan oogsten. Maar ach, laat maar groeien, straks zijn ze betere mulch dan dat stro met van die zaden erin waar planten uitkomen die je voor mais aanziet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 25 juli 2016 Share Geplaatst: 25 juli 2016 Toch zie ik op die foto een maiskolf in wording Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 25 juli 2016 Share Geplaatst: 25 juli 2016 Ik ben er al achter: het is een eenslachtige mannelijke bloem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.